duminică, 21 decembrie 2008

21 decembrie 1989

A fost ultima mea zi "de lucru" la uzinele 23 august...
Eram "scos din productie" pentru a pregati spectacolul de revelion, ce se desfasura in fiecare an la complexul expozitional, actualul Romexpo si la care participau toti "greii" din comitetul central.
Se spunea ca in acel an va veni si nea Nicu...
M-am dus de dimineata la club, unde aveam repetitie si unde urma sa avem o vizionare mare mai spre dupa amiaza.
Nimeni nu prea mai avea chef de repetat asa ca am stat la tigari si cafele pana la un moment dat cand a inceput o agitatie mare p-afara. Incepuse iuresul la mitingul de la CC.
A venit seful clubului, un tigan mic si indesat, alb la fata de groaza (se uita la televizor) si ne-a spus ca a primit un telefon si ca trebuie sa mergem repede acasa.
Am plecat cu un coleg care era din Arad (Rusinov Anton), pe jos, cu gand sa mergem pe la frate-miu Nucu, care statea relativ aproape de fabrica, sa ne uitam la televizor poate mai prindem ceva.
Pe drum pana acolo, colegul meu care "ciupise" ceva la club, ii oprea pe toti trecatorii spunsndu-le "jos Ceausescu!" Eu ma tineam mai la distanta de el pentru ca mi-era cam frica si omul era hotarat, striga cat li tinea gura "jos Ceausescu!".
Am ajuns la Nucu dar deja nu mai era nimic la tv, asa ca ne-am apucat sa degustam o sticla din vinul pe care tocmai il primise (40 litri).
Colegul meu s-a cam imbatat, asa ca am plecat mai dupa amiaza spre casele noastre. Nu l-am mai vazut de atunci si nici nu am mai auzit nimic despre el.
Seara a fost jale... A fost razboi... S-a tras pana spre 3 dimineata in nestire. Treceau trasoarele pe deasupra geamului de credeam ca-mi intra in casa...
Si a urmat 22 decembrie...

Niciun comentariu: