marți, 23 decembrie 2008

22 decembrie 1989 - partea a II-a

...In partea dinspre Inter era armata iar pana in fata salii Dales era spatiu gol. Din fata de la Dales inspre piata Romana era multime de oameni dar, spre deosebire de cei dinspre piata Unirii, acestia erau "rai". Scandau lozinci, se agitau, unii erau urcati pe pancarda parcarii ciclop si aruncau cu painede acolo.
Ce-i interesant este ca pe trotuar se putea circula foarte normal. Asa se face ca eu am trecut linistit pe langa ei, dintr-o parte in alta (dinspre armata spre manifestanti) si n-am patit nimic.
La cateva momente dupa ce am intrat in multimea de manifestanti, uitandu-ma fascinat la ce se intampla, am auzit si am vazut cum se ridica elicopterul de pe comitetul central. In acel moment sa cam imputit treba... A inceput haosul, s-a intrat inspre armata care n-a ripostat in nici un fel, iar toata lumea se ducea spre cc.
Instinctul de conservare m-a facut sa o tai linistit spre casa.
Mai tarziu, dupa amiaza a venit si Nucu pe la mine si am plecat spre televiziune, pentru a o "apara". N-am ajuns decat pana in piata Dorobanti pentru ca a inceput sa se traga tare si ne-am speriat si am plecat spre casa.
Seara, pentru ca nu puteam sa dorm intrucat se tregea din toate partile de ziceai ca-i razboi, am plecat cu metroul la Nucu in Titan, unde era liniste deplina.
Am stat la el pana pe 28 decembrie si impreuna cu niste prieteni de acolo din bloc (Sogunii) si cu cumnat-su' Zaverdeanu, am baut tot vinul pe care-l primise (40 de litri)...!

Niciun comentariu: